Siirry sisältöön

Asiakaspalveluaikoihin muutoksia 13.9.2021 alkaen

Tavoitteenamme on tarjota jäsenillemme monipuolista asiakaspalvelua erilaisissa kanavissa. Kassan puhelinpalvelu on jatkossa tavoitettavissa ma-to klo 9-12 ja chat-palvelu ma-pe klo 9-14. eWertti Nettikassan kautta viestejä voi lähettää kassalle joka päivä 24/7.

Kassa palvelee useassa eri palvelukanavassa

Hyviä kokemuksia kesältä

Uudistunut monikanavainen asiakaspalvelukonsepti toimi kesällä hyvin ja näiden kokemusten myötä asiakaspalveluaikoja muutetaankin nyt syksyn tullen pysyvästi. Kesällä päivittäistä puhelinaikaa lyhennettiin hieman, mutta toisaalta chat palvelua tarjottiin pidennetyllä palveluajalla. Myös eWertin kautta tulleisiin viesteihin vastattiin nopeasti. Chat-viestit ohittivat kesällä määrällisesti puhelimen ja eWertin viestit olivat ylivoimaisesti suosituin asiointikanava. Esimerkiksi heinäkuussa vastasimme:

    • noin 1000 puheluun
    • 1200 chat-viestiketjuun
    • 2250 eWertti Nettikassan kautta lähettyyn viestiin.

Kesän kokemusten valossa olemmekin voineet todeta, että jäsenemme haluavat asioida kanssamme eri kanavien kautta ja tästä syystä asiakaspalveluaikoihin tehdäänkin nyt muutoksia, jotta voimme tarjota jäsenillemme jatkossa paremmin kohdistaen niitä palveluita joita meiltä kaivataan.

Asiakaspalvelukanavat ja – ajat 13.9.2021 lukien

Henkilökohtainen puhelinpalvelu palvelee jatkossa ma-to klo 9-12 välisenä aikana numerossa 010 190 300. Palveluaikamme ovat jatkossa yhtenäiset JHL Jäsenpalvelun kanssa.

Asiakaspalvelijamme vastaavat chatissa ma-pe klo 9-14 välisenä aikana. Chattiin pääset kassan nettisivujen kautta painamalla ”Avaa Chat”-painiketta. Muuna aikana nettisivuillamme on apunasi Elsa Chatbot joka ohjaa sinua oikean tiedon äärelle. Chatin kautta voimme antaa neuvoa yleisellä tasolla, mutta siellä ei tietoturvasyistä voida antaa neuvoja kenenkään henkilökohtaiseen tilanteeseen liittyen.

eWertti Nettikassan kautta voit lähettää meille viestejä jokaisena päivänä ja mihin kellon aikaan tahansa. eWerttiin kirjaudutaan suomi.fi tunnistautumisen kautta, joten siellä voimme neuvoa sinua myös omaan henkilökohtaiseen tilanteeseesi liittyen.

Vastaamme viesteihin pääsääntöisesti kahden arkipäivän kuluessa. eWertin kautta pääset myös seuraamaan hakemuksesi käsittelytilannetta, lukemaan sinulle lähetettyjä kirjeitä ja päätöksiä. Moni asia selviääkin usein vain kirjautumalla eWerttiin.

Mitä meiltä tavallisimmin kysytään?

Yleisin kysymys niin puhelimessa kuin chatissakin on, että ”Miten päivärahaa haetaan?”. Päivärahan hakemista varten olemmekin julkaisseet nettisivuillamme päivärahan hakuohjeita eri tilanteisiin. Löydät sieltä erilliset ohjeet esimerkiksi työttömyyden, osa-aikatyön, lomautuksen ja TE-palvelun ajalle. Lisäksi olemme julkaisseet yksityiskohtaisemmat hakemusten täyttöohjeet, joiden avulla opastamme miten hakemus täytetään eWertissä. Ohjeet löytyvät kirjallisesti kohta kohdalta kuvattuina sekä videon muodossa.

Heti toiseksi yleisemmin meiltä kysytään ”Milloin hakemukseni käsitellään?” Oman hakemuksen käsittelytilannetta voit seurata eWertti Nettikassan kautta sekä kassan nettisivuilla olevan käsittelytilanteen avulla. Käsittelytilanne päivittyy lähes reaaliajassa. Riittää kun tiedät milloin olet oman hakemuksesi toimittanut ja vertaat sitä päivämäärää kassan yleiseen käsittelytilanteeseen. Huomaathan, että aina kuukauden viimeisenä päivänä sekä kuun alkupuolella hakemuksia tulee moninkertaisesti verrattuna loppukuuhun, joten päivämäärät voivat silloin vaihtua hitaammin. eWertin kautta voit myös seurata onko käsittelijä pyytänyt hakemukseesi liittyen lisäselvityksiä.

Moniin yleisimpiin kysymyksiin onkin nykyisin helposti löydettävissä vastaukset. Myös Elsa Chatbot ohjaa sinua oikean tiedon äärelle. Tästä huolimatta myös asiakaspalvelijamme ovat käytettävissäsi puhelimessa, chatissa ja eWertissä. Ota rohkeasti yhteyttä!

Hyvinvoinnin tekijöiden oma työttömyyskassa