Siirry sisältöön

Asiakaspalvelumme auki koko kesän

Asiakaspalvelumme on avoinna normaalisti koko kesän: puhelinpalvelu maanantaista torstaihin kello 9–12 ja chat maanantaista perjantaihin kello 9–14.

Ewertti eAsioinnin chatissa saat henkilökohtaista palvelua puhelinpalvelun tapaan. Ewertin Viestit-osiossa voit viestitellä kanssamme mihin kellonaikaan tahansa.

Seuraa käsittelytilannetta netissä ja oman hakemuksesi osalta Ewertissä

Nettisivuillamme oleva käsittelytilannepalvelu näyttää kassan yleisen käsittelytilanteen hakemustyypeittäin. Kuunvaihteessa saapui jälleen paljon hakemuksia muihin päiviin verrattuna: kun esimerkiksi 30.5.2023 kassaan saapui noin 60 soviteltavaa jatkohakemusta, 31.5.2023 niitä saapui yhteensä lähes 1200 kappaletta. Aikaisempien kesien tapaan hakemuksia saapuu runsaasti kaksi viikkoa koulujen päättymisen jälkeen, eli tänä vuonna 18. ja 19.6.

Yhden yksittäisen päivän hakemusten käsittely saattaa siis kestää useamman päivän. Tästä johtuen käsittelytilannepalvelun perusteella voi näyttää siltä, että käsittelytilanne ei etenisi ollenkaan. Hakemuksia käsitellään kesälläkin myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Käsittelytilannepalvelussa viikonloppuisin käsitellyt suuret hakemusmäärät näkyvät viiveellä, joten palvelu antaa harmillisesti etenkin alkuviikosta virheellisen kuvan todellisesta käsittelytilanteesta.

Usein kysytyistä kysymyksistä löydät lisätietoa oman hakemuksesi käsittelytilanteeseen sekä päätöksiin ja maksuilmoituksiin liittyen:

Mistä näen hakemukseni käsittelytilanteen? 
Milloin ja mistä näen maksuilmoitukset ja päätökset? 

Käsittelijämme saattavat olla yhteydessä suoraan hakijoihin myös viikonloppuna. Mikäli hakemukseen tarvitaan lisätietoja, lähetämme viestin Ewertti eAsioinnissa tai soitamme numerosta 09 7703 1000.