Hakemuksia käsitellään koko ajan, vaikka käsittelypäivämäärät eivät nettisivujen käsittelytilannepalvelussa päivittäin vaihtuisikaan. Hakemukset käsitellään hakemustyypeittäin saapumispäivän mukaisessa järjestyksessä eikä kenenkään hakemusta voida käsitellä jonon ohi.
Kassamme hakemusmäärät ovat kesäaikaan huomattavasti muita vuodenaikoja suuremmat. Olemme varautuneet hakemusmäärien nousuun muun muassa työjärjestelyillä ja rekrytoimalla kesäksi lisää henkilökuntaa. Vaikka käsittelyajat kesällä pitenevätkin, pyrimme pitämään hyvän käsittelytilanteemme myös kesän hakemuspiikin ajan. Hakemuksia käsitellään myös viikonloppuisin, jotta käsittelytilanne pysyisi hyvänä myös kesällä. Jos käsittelijä yrittää tavoitella sinua puhelimitse, puhelu tulee numerosta 09 7703 1000.
Mistä näet oman hakemuksesi käsittelytilanteen?
Nettisivuillamme olevasta hakemusten käsittelytilannepalvelusta voit helposti seurata oman hakemuksesi tilannetta suhteessa koko kassan tilanteeseen. Oman hakemuksesi käsittelytilanteen etenemistä voit seurata Ewertti eAsioinnissa.
Hakemuksia käsitellään koko ajan, vaikka käsittelypäivämäärät eivät päivittäin vaihtuisikaan. Joinain päivinä hakemuksia saapuu niin paljon, että niiden käsittelyssä menee useampi päivä.
Päätösten ja maksuilmoitusten näkyminen Ewertti eAsioinnissa
Ansiopäivärahan osalta maksuajo on jokaisena arkipäivänä kello 14. Maksuilmoitus siihen mennessä käsitellyistä ja maksuun menneistä hakemuksista tulee näkyviin Ewertti eAsiointiin saman päivän iltana. Rahat ovat tilillä seuraavana arkipäivänä.
Perjantaina kello 14 jälkeen ja viikonloppuna tehdyt päätökset menevät maanantain maksuajoon, jolloin rahat ovat tilillä tiistaina. Ewertti eAsioinnissa voi siis näkyä jo viikonloppuna, että hakemus on käsitelty. Maksuilmoitus ja -päätös tulevat näiden hakemusten osalta näkyviin maanantai-iltana maksuajon jälkeen.
Sähköinen asiointipalvelu Ewertti eAsiointi
Joko olet tutustunut Ewertti eAsiointiin? Sähköisessä asiointipalvelussamme voit hakea ansiopäivärahaa, toimittaa liitteitä, päivittää yhteystietosi ja viestitellä kanssamme. Suojattu chat palvelee sinua maanantaista perjantaihin kello 9–14. Tutustu Ewertti eAsioinnin ohjeisiin.
Kannattaa käydä tarkistamassa Ewertti eAsioinnin Omat tiedot-osiosta, että viestintäasetuksesi ovat järjestelmässä sinulle mieleiset: lisäselvityspyynnöt ja päätökset saapuvat sähköisinä nopeammin perille kuin postitse ja esimerkiksi maksuilmoitukset voi tilata tekstiviestinä.
Jos olet lisännyt sähköpostiosoitteesi tietoihisi, saat sähköpostiisi ilmoituksen lähettämistämme lisäselvityspyynnöistä.