Hakemuksia käsitellään koko ajan, vaikka käsittelypäivämäärät eivät nettisivujen käsittelytilannepalvelussa päivittäin vaihtuisikaan. Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä eikä kenenkään hakemusta voida käsitellä jonon ohi.
Kassamme hakemusmäärät ovat kesäaikaan huomattavasti muita vuodenaikoja suuremmat. Käsittelijät tekevät hartiavoimin töitä, jotta käsittelytilanne pysyisi hyvänä myös kesällä. Varsinaisten käsittelijöiden apuna on myös Esteri Robotti, joka lajittelee ja esikäsittelee hakemuksia. Asiakaspalvelijamme neuvovat ja auttavat hakijoita puhelimessa, chatissa ja vastaamalla eWertti Nettikassan kautta lähetettyihin viesteihin.
Kesäkuun aikana kassaan tuli yhteensä 12 537 hakemusta käsiteltäväksi. Kuukauden aikana vastasimme yhteensä 2140 eWertti Nettikassan kautta lähetettyyn viestiin ja 1740 puheluun. Chat-palvelussa käytiin yhteensä 660 keskustelua.
Hakemusmäärät heijastuvat käsittelytilanteeseen
Hakemusten käsittelytilannepalvelusta voit helposti seurata oman hakemuksesi tilannetta suhteessa koko kassan tilanteeseen. Hakemuksia käsitellään koko ajan, vaikka käsittelypäivämäärät eivät päivittäin vaihtuisikaan. Joinain päivinä hakemuksia saapuu niin paljon, että niiden käsittelyssä menee useampi päivä. Tällaisia päiviä on kuun puolivälin lisäksi kuun vaihteessa. Oman hakemuksesi käsittelytilanteen etenemistä voit seurata myös eWertti Nettikassan kautta.
Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä
Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä eikä kenenkään hakemusta voida käsitellä jonon ohi. Yhteydenotto puhelimitse tai eWertin kautta ei nopeuta hakemuksesi käsittelyä. Täytä hakemus huolellisesti – me olemme sinuun yhteydessä, jos tarvitsemme sinulta lisäselvityksiä.
Mikäli käsittelytilanne pitkittyy, voimme maksaa ennakkomaksua hakijoille, joiden ensimmäistä hakemusta ei ole otettu vielä käsittelyyn. Lue lisää ansiopäivärahan ennakkomaksusta.