Siirry sisältöön

Hakemusmäärät suurimmillaan kesällä

Kassamme hakemusmäärät ovat kesäaikaan huomattavasti muita vuodenaikoja suuremmat. Hakemuksia käsitellään koko ajan, vaikka käsittelypäivämäärät eivät nettisivujen käsittelytilannepalvelussa päivittäin vaihtuisikaan.

Kassamme hakemusmäärät ovat kesäaikaan huomattavasti muita vuodenaikoja suuremmat. Hakemuksia käsitellään jatkuvasti myös iltaisin ja viikonloppuisin. Asiakaspalvelijamme neuvovat ja auttavat hakijoita puhelimessa, chatissa ja vastaamalla Ewertti eAsioinnin kautta lähetettyihin viesteihin.

Kesä–heinäkuun aikana kassaan tuli yhteensä 24 169 hakemusta käsiteltäväksi. Kesä–heinäkuussa vastasimme yhteensä 8 029 Ewertti eAsioinnin kautta lähetettyyn viestiin ja 3 761 puheluun. Chat-palvelussa käytiin yhteensä 3 056 keskustelua. Näistä hieman yli puolet oli toukokuussa käyttöön otetussa Ewertti eAsioinnin suojatun yhteyden chatissa käytyjä keskusteluja.

Otimme kesäkuussa käyttöön päivärahan ennakkomaksun. Ennakkomaksua voidaan maksaa silloin, kun ensimmäisen hakemuksen käsittely on pitkittynyt eikä hakemusta ole vielä otettu käsittelyyn. Ennakkomaksun myötä jäsenemme ovat voineet käsittelytilanteen pitkittyessä saada osan ansiopäivärahastaan jo ennen päivärahahakemuksen varsinaista käsittelyä. Lue lisää ansiopäivärahan ennakkomaksusta.

Hakemusmäärät heijastuvat käsittelytilanteeseen

Hakemusten käsittelytilannepalvelusta voit helposti seurata oman hakemuksesi tilannetta suhteessa koko kassan tilanteeseen. Hakemuksia käsitellään koko ajan, vaikka käsittelypäivämäärät eivät päivittäin vaihtuisikaan. Joinain päivinä hakemuksia saapuu niin paljon, että niiden käsittelyssä menee useampi päivä. Esimerkiksi kesä-heinäkuun vaihteessa kassaan tuli lähes 4 400 hakemusta parin päivän aikana. Oman hakemuksesi käsittelytilanteen etenemistä voit seurata Ewertti eAsioinnin kautta.

Käsittelytilannepalvelussa viikonloppuisin käsitellyt suuret hakemusmäärät näkyvät viiveellä, joten palvelu antaa harmillisesti etenkin alkuviikosta virheellisen kuvan todellisesta käsittelytilanteesta.

Usein kysytyistä kysymyksistä löydät lisätietoa oman hakemuksesi käsittelytilanteeseen sekä päätöksiin ja maksuilmoituksiin liittyen:

Mistä näen hakemukseni käsittelytilanteen?

Milloin ja mistä näen maksuilmoitukset ja päätökset?

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä eikä kenenkään hakemusta voida käsitellä jonon ohi. Yhteydenotto puhelimitse tai Ewertti eAsioinnin kautta ei nopeuta hakemuksesi käsittelyä. Täytä hakemus huolellisesti ja kysy tarvittaessa apua asiakaspalvelustamme, neuvomme mielellämme! Hakemuksesi käsittelijä on sinuun yhteydessä, jos tarvitsemme sinulta lisäselvityksiä.