Kysely toteutettiin toukokuussa 2025 yhteistyössä Onway Oy:n kanssa ja siihen saatiin yhteensä 986 vastausta.
Vastaajista 48,6 % oli vastaushetkellä työttömänä, 14 % kokoaikatyössä, 29,3 % osa-aikatyössä, 0,4 % lomautettuna ja 7,6 % vastaajista jotain muuta (sairaana, vanhempainvapaalla tms.)
Vastaajat antoivat arvionsa asteikolla 1 (huono) – 6 (erinomainen).
Palveluihimme liittyen vastaajilta kysyttiin kokemuksia kassan palvelukanavista ja palveluiden toimivuudesta. Tähän sisältyi esimerkiksi asiakaspalvelun aukioloaikojen riittävyys ja kokemus siitä, kuinka hyvin meidät tavoittaa, kokemus Ewertti eAsioinnin käytettävyydestä ja kassan tiedottaminen eri kanavissa. Näiden lisäksi kysyttiin, millainen kokemus jäsenillämme on muun muassa hakemusten käsittelyn nopeudesta ja annettujen päätösten luotettavuudesta.
Kaikkien vastausten keskiarvo työttömyyskassan palveluihin liittyen oli 4,78.
Erityisen tyytyväisiä vastaajat olivat muun muassa annettujen päätösten luotettavuuteen (5,21) ja Ewertti eAsioinnin käyttöön (5,07). Myös hakemusten käsittelynopeus, nettisivujen ajantasaisuus ja nettisivujen käsittelytilannepalvelu saivat kiitosta.
Meiltä saadun palvelun osalta jäseniltä kysyttiin kokemuksia muun muassa asiakaspalvelun tavoitettavuudesta, ammattitaidosta ja asiantuntemuksesta. Myös näissä saatu palaute oli kokonaisuutena oikein hyvää, nostoina asiakaspalvelun ystävällisyys (5,17) ja asiakaspalvelun ammattitaito ja asiantuntemus (5,0). Kaikkien vastausten keskiarvo työttömyyskassan palveluun liittyen oli 4,91.
Lämmin kiitos kaikille kyselyyn vastanneille. Tällaisten palautteiden pohjalta on hyvä lähteä kohti kesää!