JHL:n jäsenet tyytyväisiä työttömyyskassaan

JHL työttömyyskassan asiakkaat olivat marraskuun 2019 lopussa päättyneen asiakastyytyväisyystutkimuksen perusteella tyytyväisiä työttömyyskassaan.

Työttömyyskassan asiakkaat kertoivat olevansa työttömyyskassaan tyytyväisiä arvosanalla 3,95 asteikolla 1–5. Esitettyjen kysymysten osalta vastaajista suurempi osa oli niitä joiden mielestä palvelut ovat parantuneet kuin niitä joiden mielestä kehitystä ei ole tapahtunut. Tällä perusteella kehitystyön voidaan katsoa onnistuneen.

Sähköisten palveluiden käytettävyys ja helppous sekä maksettujen korvausten virheettömyys ja asiakaspalvelun ammattitaito saivat tutkimuksessa hyvät arvosanat. Kehitettävänä asiakkaat näkivät puhelinpalvelun tavoitettavuuden ja maksatuksen nopeuttamisen. Tehtyjen toimenpiteiden seurauksena työttömyyskassa onkin viime aikoina kyennyt entisestään nopeuttamaan maksatustaan.

Tutkimuksen toteutti Onway Oy. Tutkimukseen vastasi 821 JHL työttömyyskassan kanssa viimeisen vuoden aikana asioinutta jäsentä.

Tutkimuksesta välittyneiden mielipiteiden ja kehitysehdotusten perusteella tiedämme hyvin mihin suuntaan palveluja on tarpeen kehittää.

Työttömyyskassa kiittää kaikkia tutkimukseen vastanneita!