Tällä hetkellä käsittelemme kokonaan työttömien jatkohakemuksista 29.1.2023 saapuneita hakemuksia. Soviteltavien jatkohakemusten osalta käsittelyssä ovat nyt 9.1.2023 saapuneet hakemukset.
Myös uusien hakemusten käsittelyssä on menossa 9.1.2023 saapuneet hakemukset. Käsittelytilanne tulee nyt etenemään nopeammin, koska hakemusmäärät per päivä ovat vuoden ensimmäisiin päiviin verrattuna maltillisia.
Tammikuun aikana käsittelimme yhteensä noin 8000 hakemusta.
Reilusti yhteydenottoja asiakaspalveluun
Tammikuussa vastasimme yhteensä 2808 puheluun. Puhelinpalvelussa päivystyksen ensimmäinen tunti on usein ollut ruuhkaisempi, mutta palveluajan loppupuolella ja loppuviikosta jonotusajat ovat olleet lyhyemmät. Myös chat-linjoilla on riittänyt vilskettä. Chat-keskusteluja käytiin tammikuussa yhteensä 1690 kappaletta!
Olemme saaneet runsaasti viestejä Ewertti eAsioinnissa, joten viesteihin vastaaminen kestää valitettavasti nyt tavallista pidempään. Vastaamme viesteihin saapumisjärjestyksessä. Ethän lähetä samasta asiasta montaa viestiä, se vain lisää viestiruuhkaa entisestään. Iso osa viesteistä liittyy oman hakemuksen käsittelyaikaan tai maksupäivään. Kassan yleisen käsittelytilanteen näet nettisivujen etusivulta löytyvästä käsittelytilannepalvelusta. Ewertti eAsioinnin käsittelytilannetietoja olemme avanneet uutisessa.
Kannustamme tarkistamaan omat viestiasetukset kuntoon Ewertissä: olethan valinnut maksuilmoitusten ja päätösten toimitustavaksi eAsioinnin? Ewertti eAsiointiin lähetetyt lisäselvityspyynnöt ja viestit näkyvät sinulle heti lähettämisen jälkeen.
Etuuksien maksatusjärjestelmä uudistui vuodenvaihteessa. Järjestelmänvaihdokseen liittyneen käyttökatkon aikana hakemuksia ei voinut lähettää eikä kassan päässä käsitellä, joten meillä on ollut alkuvuodesta normaalia enemmän hakemuksia käsiteltävänä ja käsittelyssä ruuhkaa.