Käsittelytilanteesta ja päivärahan hakemisesta

Kesän hakemusten käsittely etenee. Kuinka menettelen kun haen päivärahaa.

Työttömyyskassassa on käsitelty kesän hakemuksia urakalla. Työttömyyskassaan saapuneiden hakemusten määrä on nyt laskusuunnassa ja tällä hetkellä tavoitteenamme on lyhentää pitkittynyttä käsittelyaikaa.

Osalla päivärahanhakijoista työt alkavat lähiaikoina. Töiden alkaessa mieleen tulee kysymyksiä. Ilmoitanko työn alkamisesta jonnekin? Kuinka hakea päivärahaa kun työt alkavat? Kuinka täytän päivärahahakemuksen? Näihin kysymyksiin saat vastauksia kotisivuiltamme osoitteesta https://tyottomyyskassa.jhl.fi/tilanteet/aloitan-uuden-tyon/ .

Päivärahan hakijat miettivät usein mitä liitteitä hakemus vaatii. Olemmekin tästä syystä keränneet kattavan ohjeistuksen päivärahan hakemisesta eri tilanteissa. Hakijan onkin tärkeää lähettää tarvittavat liitteet työttömyyskassalle, sillä emme voi käsitellä hakemusta ilman niitä. Ohjeet löytyvät kotisivuiltamme osoitteesta https://tyottomyyskassa.jhl.fi/ohjepankki/hakuohjeet/.