Postin lakon 11.-24.11.2019 vaikutukset päivärahan hakemiseen

Lakon aikana työttömyyskassalle lähetetty paperiposti ei saavu pääsääntöisesti lainkaan perille. Varmistat päivärahahakemuksesi saapumisen perille vain lähettämällä sen sähköisesti.

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on  tiedottanut  työtaistelutoimenpiteistä, joilla on vaikutusta myös työttömyyskassalle saapuvaan ja täältä ulos lähtevään postiin. Lakon aikana posti ei pääsääntöisesti kulje lainkaan. Lakko alkaa tämän hetkisen tiedon mukaan maanantaina 11.11. klo 6.00 ja päättyy sunnuntaina 24.11. klo 24.00.

Kehotammekin lähettämään kaikki päivärahahakemukset eWertti Nettikassan tai eEmeli Puhelinkassan kautta

Ellet vielä ole käyttänyt eWertti Nettikassaa asiointiisi kassan kanssa, kannattaa se nyt ottaa asiointikanavaksesi. Sieltä voit lähettää sähköisesti kaikki hakemukset ja niiden liitteet. Ja varmistat, että ne ovat saman tien perillä kassalla. Päivärahan hakemiseen ei mahdollinen lakko tällöin pääse vaikuttamaan eikä maksut sen takia hidastu.

Käyttämällä eWertti Nettikassaa, saat myös luettavaksesi sähköisesti kaikki kassan lähettämät lisäselvityspyynnöt ja päätökset.
Varmistathan eWertissä omista tiedoistasi, että sähköpostiosoitteesi on oikein ja olet antanut luvan sähköisille ilmoituksille ja sähköpostimuistutuksille. Näin saat mahdollisesta lakosta huolimatta kassan lähettämät lisäselvityspyynnöt ja päätökset jo samana päivänä luettavaksesi ja sähköpostiin tiedon kirjeestä tai viestistä.

Kokonaan työttömän tai lomautetun päivärahan jatkohakemuksen voit toimittaa myös eEmeli Puhelinkassan kautta soittamalla numeroon 010 190 300.