Palveluita käyttäessä voi tulla väillä ongelmatilanteita. Tältä sivulta löydät työttömyyskassan tiedossa olevat ongelmat ja ratkaisut, kuinka pääset niistä eroon
Suosittelemme Ewertin käyttöön uusinta selainversiota Chromesta, Mozilla Firefoxista, Operasta tai Safarista. Päivitäthän selaimesi uusimpaan versioon. Yleisimmistä selaimista emme suosittele käyttämään Internet Exploreria.
- En pääse kirjautumaan Ewertti eAsiointiin
- Jos sinulla on ongelmia Suomi.fi tunnistautumisessa, ota yhteyttä tunnistautumistavasta vastaavaan tahoon, esimerkiksi omaan pankkiisi tai operaattoriin. Lisätietoja Suomi.fi-tunnistuksesta osoitteessa: https://www.suomi.fi/ohjeet-ja-tuki/tietoa-tunnistuksesta/nain-tunnistautuminen-toimii
- Chat-ikkuna ei näy iPhonella
- Siirry puhelimen selaimen asetuksiin ja muuta asetukseksi ”Näytä osoitepalkki yläreunassa”
- Kun osoitepalkki on siirtynyt yläreunaan, tulee chat-ikkuna normaalisti näkyviin.
- En saa lähetettyä liitettä
- Sallittuja tiedostomuotoja jpg, pdf ja tiff. Tiedosto voi olla enintään 10 Mt. Voit lähettää yhdellä kertaa enintään viisi samaan asiakirjaan kuuluvaa tiedostoa.
- Tarkista siis, onko tiedosto oikeassa muodossa ja oikean kokoinen
- Voit myös kokeilla liitteiden lähettämistä toisella selaimella ja tarvittaessa päivittää uusin selainversio
- Hakemuksen lähettäminen ei onnistu
- Mikäli hakemuksen täyttämisessä tulee ongelmia, suosittelemme poistamaan keskeneräisen hakemusluonnoksen ja täyttämään koko hakemuksen uudelleen.
- Päivitä uusin selainversio
- Selaimen päivittämisen jälkeen kannattaa vielä poistaa selaushistoria ja evästeet.
- Ohjeet eri selaimien välimuistin tyhjentämiseen löytyy:
Työttömyyskassan asiakaspalvelu auttaa sinua mielellään palveluaikojen puitteissa chatissa tai puhelimitse!