Palveluita käyttäessä voi tulla väillä ongelmatilanteita. Tältä sivulta löydät työttömyyskassan tiedossa olevat ongelmat ja ratkaisut kuinka pääset niistä eroon.
- Et pääse kirjautumaan
Jos sinulla on ongelmia Suomi.fi tunnistautumisessa, ota yhteyttä tunnistautumistavasta vastaavaan tahoon, esimerkiksi omaan pankkiisi tai operaattoriin.
Lisätietoja Suomi.fi-tunnistuksesta osoitteessa: https://www.suomi.fi/ohjeet-ja-tuki/tietoa-tunnistuksesta/nain-tunnistautuminen-toimii
- Käytössäsi on Apple ja selaimena Safari, kirjatuminen tai hakemuksen lähetys ei onnistu
Ota Safari -selaimesta pois päältä ”Yksityinen” selaus
- eWertti ei avaudu, sivu on musta
Saat virheilmoituksen jossa lukee: ”Please enable javascript from your browser”
Käy selaimen asetuksissa laittamassa Javascript päälle.
- Hakemus ei aukea tai hakemuksen lähettämisessä on ongelmia
Tyhjennä selaimen välimuisti sekä sulje kaikki selainikkunat. Tämän jälkeen yritä uudelleen
Ohjeet eri selaimien välimuistin tyhjentämiseen löydät alta.
Chrome: https://support.google.com/adwords/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=fi
Firefox: https://support.mozilla.org/fi/kb/firefoxin-valimuistin-tyhjentaminen
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/fi-fi/help/17438/windows-internet-explorer-view-delete-browsing-history
Safari: https://help.apple.com/safari/mac/9.0/?lang=fi#/sfri20948
- Mikäli kirjautumissivu ei aukea saattaa tietoturva-, virusohjelmistosi estää pääsyn sivulle
Avast virusohjelmassa asetusten muuttaminen auttaa sisäänkirjautumisessa. Alla ohje:
- Avaa Avast ja valitse asetukset
- Valitse Aktiivinen suojaus ja selainsuoja kohdasta klikkaa ”Mukauta painiketta”
- Valitse Poikkeukset
- Kirjoita ”Älä huomioi seuraavia URL-osoitteita”-kohtaan https://tyottomyyskassa.jhl.fi
- Paina ”Lisää”- painiketta
- Paina ”OK”- painiketta
- En saa työttömyyskassan posteja kotiin paperisena
Vaihtoehdot:
eWertissä olet valinnut toimitustavaksi sähköpostin ja näin ollen kaikki työttömyyskassan lähettämät postit( kirjet ja päätökset) tulevat ensisijaisesti eWerttiin. Päätös lähtee kuitenkin työttömyyskassasta paperisena postina, jos sitä ei ole 7 päivän kuluessa avattu eWertissä.Et ole valinnut eWertin kautta sähköista toimitustapaa mutta olet itse Postin Omaposti-palvelussa valinnut postin toimittavan postisi vain Omapostiin. Näin ollen postit eivät tule paperisena.
Tarvittaessa voit myös ottaa yhteyttä työttömyyskassan asiakaspalveluun soittamalla numeroon 010 190 300.