Palvelut

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on useita palveluja, joiden tarkoituksena on helpottaa ja sujuvoittaa päivärahan hakemista sekä omien tietojen päivittämistä ja seuraamista. Alla lueteltuna palvelut, joista linkit tarkempiin tietoihin palveluista.

eWertti Nettikassa – Sähköinen asiointi

JHL työttömyyskassalla on käytössä sähköinen asiointi eWertti Nettikassa. Hakija voi selata omia päivärahatietojaan, lähettää kaikkien etuuslajien (ansioturva ja vuorottelukorvaus sekä liikkuvuusavustus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.
Hakija saa halutessaan lisäselvitykset nopeasti eWerttiin ja voi viestitellä suojattua yhteyttä käyttäen kassaan.
VoIt myös suojatusti lähettää viestejä työttömyyskassaan.
Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja kassan välillä, joten maksatuskin on nopeampaa.

Hakemusten Käsittelytilanne

Palvelun kautta voi seurata minä päivänä kassaan saapuneet hakemukset ovat kulloinkin käsittelyssä ja arvioida sen perusteella oman hakemuksen tilannetta.

Työttömyyskassa toivoo, että hakijat seuraisivat hakemuksensa etenemistä ensisijaisesti käsittelytilannepalvelun kautta ja näin välttäisivät myös puhelintiedusteluja tämän osalta.

Hakemusliitteet (ei kirjautumista)

Hakemusliitteet -palvelun avulla voivat mm.

• palkanlaskijat
  • työttömyyskassan jäsenet
  • JHL:n aluetoimistot/yhdistykset

toimittaa kätevästi Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäsenten sähköiset liitteet ( kuten palkkalaskelmat jne) ja erilaiset hakemukset työttömyyskassaan suoraan hakemuksen käsittelijälle.

Lähetys on suojattu, joten on ehdottomasti suositeltavampi lähetystapa kuin sähköposti ja liite tulee nopeammin käsittelyyn.

eEmeli Puhelinkassa

Palveluun pääsee soittamalla numeroon 010 190 300 .
Hinta kiinteästä verkosta soittaessa paikallisverkkomaksu ja matkapuhelinverkosta soittaessa oman operaattorin hinnoittelun mukaan.

Tunnistaminen tapahtuu luettelemalla oma jäsennumero sekä  henkilötunnus.

eEmeli Puhelinkassa kertoo
• työttömyyskassan yleisen käsittelytilanteen
• päivärahahakemuksen käsittelytilanteen,  päivärahan maksupäivän ja  maksettujen päivien lukumäärän

Jatkohakemuksen eEmeli Puhelinkassassa voi täyttää silloin, kun on jo maksettu ansiopäivärahaa ja on kokonaan työtön, TE-palvelussa, koulutuksessa ( ja ei ole poissaoloja) tai lomautettu.