eEmeli Puhelinkassa

eEmeli Puhelinkassa palvelee julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan sekä uusia että vanhoja hakijoita ympäri vuorokauden

Ansioturvan uusia hakijoita eEmeli ohjeistaa ja neuvoo yleisimmissä kysymyksissä. Vanhat hakijat voivat palvelun välityksellä jättää  jatkohakemuksen, tiedustella hakemuksen saapumispäivää ja sen käsittelytilannetta. Lisäksi ansioturvan edellisen ja seuraavan maksupäivän voi selvittää palvelun välityksellä sekä saada tietoonsa maksettujen päivien lukumäärän.

Palveluun pääsee soittamalla numeroon 010 190 300. eEmeli päivystää kellon ympäri.

eEmelistä voi myös tarkistaa työttömyyskassan yleisen käsittelytilanteen eli mihin päivään mennessä saapuneita hakemuksia nyt käsitellään. Halutessasi voit myös lukea lisää työttömyyskassan Käsittelytilannepalvelusta.

Hinta kiinteästä verkosta soittaessa paikallisverkkomaksu ja matkapuhelinverkosta soittaessa oman operaattorin hinnoittelun mukaan.

Asioiden hoitaminen eEmelin kautta

Tunnistaminen tapahtuu luettelemalla oma jäsennumero sekä henkilötunnus yksi merkki kerrallaan. Mikäli tiedot eivät täsmää, palvelu keskeytyy ja puhelu yhdistyy henkilökohtaiseen asiakaspalveluun arkisin klo 9.00 – 14.00. Muina aikoina eEmeli ohjaa soittamaan uudestaan henkilökohtaisen puhelinpalvelun aukioloaikoina.

Jatkohakemuksen eEmeli Puhelinkassassa voi täyttää silloin, kun on jo maksettu ansiopäivärahaa ja on kokonaan työtön tai lomautettu. Huomioithan, että olet kokonaan työtön myös silloin kun olet työllistämistä edistävässä palvelussa ja sinulla ei ole poissaoloja hakujaksolta. Lähettäessäsi hakemusta eEmeli ehdottaa seuraavaa hakujaksoa, joka on mahdollista täyttää palvelun kautta.

eEmeli ymmärtää jonkin verran myös eri murteita, mutta varmimmin palvelu toimii kun puhuu selkeää yleiskieltä. Kannattaa myös varautua soittamaan paikasta, jossa ei esiinny taustahälyä.

Jatkohakemusta ei ole mahdollista täyttää

• jos neljän viikon tai kuukauden hakujaksosi loppupäivä on myöhäisempi kuin kuluva päivä
  • edellisestä maksetusta ansiopäivärahapäivästä on kulunut 6 kuukautta
  • sinulle on viimeisen maksun jälkeen annettu kielteinen päätös ilman loppupäivää