eWertti Nettikassa

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on käytössä sähköinen asiointi eWertti Nettikassa

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on käytössä sähköinen eWertti Nettikassa. Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja työttömyyskassan välillä.

Voit selata omia päivärahatietojasi tai lähettää eri etuuslajien (ansiopäiväraha ja vuorottelukorvaus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.

Palvelun käyttö on hakijalle maksutonta ja palveluun voi kirjautua miltä tahansa koneelta, jolta on internetyhteys.

Jos sinulla tulee ongelmia kirjautumisessa eWertti Nettikassaan, lue työttömyyskassan tiedossa olevat ongelmatilanteet ja niiden ratkaisut.

Työttömyyskassan sähköisessä asiointipalvelussa voit

hakemukset ja liitteet-välilehdellä lähettää helposti työttömyyskassaan kaikki hakemukset ja seurata niiden käsittelytilannetta sekä lähettää liitteitä (selvityksiä, todistuksia jne.)
omat tiedot -välilehdellä päivittää yhteystietosi sekä tarkastella jäsenmaksujasi ja verotietojasi
omat tiedot/yhteystiedot-osiossa valita kirjeiden toimitustavaksi eWertin tavalllisen kirjeen sijaan ja kirjeen/viestin saapumisesta muistuttamistavaksi sähköpostin, lisää vain ruksi kohtaan ”sähköiset kirjeet”. Näin saat kirjeet nopeammin luettavaksi.
päätökset ja maksut -välilehdellä tarkastella maksettuja etuuksia, annettuja päätöksiä, maksettujen päivien määrää ja lausuntoja
päivärahalaskuri -välilehdellä laskea arvion päivärahasi suuruudesta
viestintä -osiossa lähettää viestejä työttömyyskassalle tietoturvallisesti ja lukea työttömyyskassan sinulle lähettämiä viestejä ja kirjeitä.

Sisäänkirjautuminen

Kirjaudu sähköiseen asiointiin sisään jäsennumerollasi, joka on palvelun käyttäjätunnus.
Jäsennumeron näet esimerkiksi jäsenkortistasi. Jos olet työttömyyskassan yksilöjäsen tai jäsenliittosi on IAU, saat jäsennumerosi soittamalla työttömyyskassaan, jos sinulla ei ole sitä tallessa.

Salasana on ensimmäisellä kirjautumiskerralla henkilötunnuksesi (muodossa 010180-0101). Jos olet käyttänyt liiton Jäsenpalvelu 24h -palvelua, on salasana sama kuin siellä käyttämäsi.
Ohjelma vaatii vaihtamaan salasanan ensimmäisellä kirjautumiskerralla.
Uusi salasana tulee olla 5 – 12 merkkiä pitkä.

Jatkossa jos salasanasi unohtuu tai ei toimi, niin uuden salasanan saa tilattua sisäänkirjautumisruudulla olevan ”Salasanaongelmissa, tai jos olet unohtanut salasanasi, klikkaa tästä” -linkin kautta. Toiminto lähettää salasanasi tekstiviestillä tai sähköpostilla eWertti Nettikassassa määrittelemääsi osoitteeseen edellyttäen, että jäsentietojärjestelmässä on voimassaoleva yhteystieto.

Käy tarkastamassa voimassaolevat yhteystietosi eWertti Nettikassassa ja päivitä ne tarvittaessa Omat tiedot välilehdellä