eWertti Nettikassa

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on käytössä sähköinen asiointi eWertti Nettikassa

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on käytössä sähköinen eWertti Nettikassa. Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja työttömyyskassan välillä.

Palvelussa voit selata omia päivärahatietojasi, päätöksiäsi ja muita maksatukseen liittyviä tietoja sekä lähettää eri etuuslajien (ansiopäiväraha ja vuorottelukorvaus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.

Palvelun käyttö on hakijalle maksutonta ja palveluun voi kirjautua miltä tahansa koneelta, jolta on internetyhteys.

Jos sinulla tulee ongelmia kirjautumisessa eWertti Nettikassaan tai eWertin muita yleisimpiä kysymyksiä tai ongelmia, lue työttömyyskassan tiedossa olevat ongelmatilanteet ja niiden ratkaisut.

Täältä löydät pikaohjeen eWertti Nettikassan käyttöön!

Työttömyyskassan sähköisessä asiointipalvelussa voit

hakemukset ja liitteet-välilehdellä lähettää helposti työttömyyskassaan kaikki hakemukset ja seurata niiden käsittelytilannetta sekä lähettää liitteitä (selvityksiä, todistuksia jne.)
omat tiedot -välilehdellä päivittää yhteystietosi sekä tarkastella jäsenmaksujasi ja verotietojasi
omat tiedot/yhteystiedot-osiossa valita kirjeiden toimitustavaksi eWertin tavalllisen kirjeen sijaan ja kirjeen/viestin saapumisesta muistuttamistavaksi sähköpostin, lisää vain ruksi kohtaan ”sähköiset kirjeet”. Näin saat kirjeet nopeammin luettavaksi.
päätökset ja maksut -välilehdellä tarkastella maksettuja etuuksia, annettuja päätöksiä, maksettujen päivien määrää ja lausuntoja
päivärahalaskuri -välilehdellä laskea arvion päivärahasi suuruudesta
viestintä -osiossa lähettää viestejä työttömyyskassalle tietoturvallisesti ja lukea työttömyyskassan sinulle lähettämiä viestejä ja kirjeitä.

Sisäänkirjautuminen

eWertti Nettikassassa on käytössä Suomi.fi tunnistautuminen. Pääset kirjautumaan eWertti Nettikassaan omilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Suomi.fi-tunnistus on julkishallinnon asiointipalveluiden yhteinen tunnistuspalvelu. Tunnistautuminen on käytössä valtion ja kuntien sähköisissä asiointipalveluissa, jossa käyttäjä pitää tunnistaa luotettavasti. Sähköisten palveluiden käyttäminen on tietoturvallista, kun sinut on tunnistettu Suomi.fi-palvelussa. Näin voimme taata sinulle luotettavan ja turvallisen tavan asioida kanssamme.

Kertakirjautumisella voit käyttää kaikkia tunnistukseen liitettyjä palveluita ilman erillistä kirjautumista. Voit esimerkiksi päivittää tietojasi Te-toimiston Oma asiointi-palvelussa ja täyttää päivärahahakemuksen eWertissä. Voit myös käydä Tulorekisterissä katsomassa tulotietojasi.

Kirjautuminen on kerrallaan voimassa 32 minuuttia. Myös uloskirjautuminen tapahtuu samanaikaisesti kaikista asiointipalveluista. Tunnistus toimii tietokoneella ja mobiililaitteissa. Sitä voi käyttää eri selainohjelmilla ja niiden oletusasetuksilla.

Lue lisää Suomi.fi-palvelusta: https://www.suomi.fi/ohjeet-ja-tuki/tietoa-tunnistuksesta

Jos sinulla on ongelmia tunnistautumisessa, ota yhteyttä tunnistautumistavasta vastaavaan tahoon, esimerkiksi omaan pankkiisi tai operaattoriin.

Käy tarkastamassa voimassaolevat yhteystietosi, varsinkin sähköpostosoite ja matkapuhelinnumero eWertti Nettikassassa ja päivitä ne tarvittaessa Omat tiedot välilehdellä