Liitteiden lähettäminen sähköisesti

Hakemusliitteet -palvelun kautta työnantaja, palkanlaskija tai vaikkapa jäsen voi lähettää työttömyyskassaan liitteitä tai hakemuksenkin ilman kirjautumista ja nämä ovat käsittelyssä pienellä viiveellä ja suojatusti.

Hakemusliitteet -palvelun kautta voi lähettää

• pdf-, tiff- tai jpeg-muotoisia tiedostoja
  • Yksi tiedosto voi olla enintään 2 Mt kokoinen
  • Liite tulee suoraan hakemuksen käsittelijälle pienellä viiveellä, paljon nopeammin kuin postin, sähköpostin tai faxin kautta.
  • Salasanasuojatut tiedostot eivät tule perille Hakemusliitteet -palvelun kautta

Lähetykseen tarvitaan vain

• sen henkilön henkilötunnus kenen liitteistä on kyse
  • joka lähetyskerta vaihtuva varmistusteksti, joka on näytöllä
  • valikosta liitteelle sopiva nimi, esimerkiksi verokortti. Oikean nimen valinnan jälkeen painat ”Valitse tiedosto” ja valitsen oikean tiedoston omalta koneeltasi.

Tämän jälkeen kirjoitetaan varmistusteksti ja painetaan ”Lähetä liitteet”

Hakemusliitteet -palvelun otsikon vieressä olevasta kysymysmerkistä (?) saat lisätietoa ja apua liitteiden lähettämiseen. Tämä kannattaa lukea.

Klikkaa sisään Hakemusliitteet -palveluun

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäsenille suosittelemme edelleen eWertti Nettikassan käyttämistä liitteiden lähettämiseen. Palvelussa voi samalla selata omia päivärahatietojaan ja lähettää kätevästi päivärahahakemukset sähköisesti liitteineen sekä viestitellä työttömyyskassan kanssa.

eWertti Nettikassan kautta voi lähettää

• kaikki hakemukset
  • liitteet voivat olla pdf-, tiff- tai jpeg-muotoisia tiedostoja
  • yksi liitetiedosto voi olla enintään 5 Mt kokoinen.
  • liitteitä voi toimittaa kerralla 12 kpl

Palvelut ovat suojattu SSL-tekniikalla ja ovat siten turvallisia käyttää.

Emme suosittele käyttämään sähköpostia liitteiden lähetystapana, koska tällöin tiedon salassapitoa ei voida varmistaa. Sähköpostilla lähetetyt liitteet tulevat käsittelyyn kun sähköposti käsitellään, joten käsittelykin voi kestää kauemmin.