Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassa

- Hyvinvoinnin tekijöiden oma työttömyyskassa -

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja JHL:n työttömyyskassa ovat valmistaneet retrohenkisen piirrosanimaation, joka kuvaa nuoren ensi askeleita työelämässä. Pahimmillaan siellä pätevät viidakon lait, ellei työelämän tulokas tiedä ja tunne oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan. JHL:n asiana on jäsentensä oikeuksien edistäminen ja puolustaminen. Author : JHLviestii

JHL:stä saat turvaa työelämässä ja sen katkoksissa. JHL:n työttömyyskassa on hyvinvoinnin tekijöiden oma työttömyyskassa, joka tarjoaa jäsenilleen ajanmukaiset palvelut ja joustavan etuuksien maksatuksen. Sen palveluksessa on yli 60 työttömyysturvan ammattilaista.

JHL:n työttömyyskassan toimitilat sijaitsevat Helsingissä, maan suurimpiin kuuluvan ammattiliiton, Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n yhteydessä. Työttömyyskassan johtajana toimii Pasi Koskinen.

Vuorotteluvapaan ehtoihin tulossa muutoksia

23.4.2014

Hallitus on antanut 10.4.2014 eduskunnalle esityksen vuorotteluvapaalain muuttamisesta. Esityksessä on muun muassa ehdotettu vuorotteluvapaan työhistoriaehdon pidentämistä ja vuorottelusijaista koskevien ehtojen kiristämistä. Vuorotteluvapaalta ei jatkossa voi jäädä suoraan eläkkeelle ja sen kesto pitenee hieman aiemmasta. Vuorottelukorvausten määrä pysyy entisellään.