Kesän käsittelytilanne työttömyyskassassa

7.8.2016

Työttömyyskassa pyrkii maksamaan hakemukset ilman käsittelyviiveitä. Kesäaika voi kuitenkin viivästyttää hakemusten käsittelyä, kun hakemusmäärät kasvavat moninkertaisiksi lyhyessä ajassa. Myös kassaan saapuneiden viestien käsittelyssä on ruuhkaa tällä hetkellä.

Käsittelytilanne -palvelun kautta voit seurata minä päivänä kassaan saapuneet hakemukset ovat kulloinkin käsittelyssä, ja arvioida sen perusteella oman hakemuksesi tilannetta.
Koska henkilökohtaisesta puhelinpalvelusta saatava tieto kassan yleisestä käsittelytilanteesta on sama kuin käsittelytilannepalvelussa niin työttömyyskassa toivookin, että hakijat seuraisivat hakemuksensa etenemistä ensisijaisesti käsittelytilannepalvelun kautta. eWertin käsittelyseurannan kautta näet oman hakemuksesi käsittelytilanteen (saapunut, odottaa, käsittelyssä, valmis).

Hakemuksia ei voida puhelujen perusteella kiirehtiä eikä ohittaa jonossa, vaan ne käsitellään aina hakemuksen saapumispäivämäärän mukaisessa järjestyksessä

Tiesitkö?

JHL:n työttömyyskassan perusoppaaseen on koottu kaikki ajantasaiset tiedot liittyen päivärahan ja vuorottelukorvauksen hakemiseen.

Katso tästä JHL:n jäsenyyden tärkeydestä kertovan video.

Työttömyysturvan perusopas 2016