Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassa

- Hyvinvoinnin tekijöiden oma työttömyyskassa -

/files/images/tyottomyyskassa/perusopas_2015__1_.jpg : 154Kb

JHL:n työttömyyskassan tuottama Työttömyysturvan perusopas vuodelle 2015 on luettavissa oheista kuvaa klikkaamalla.

Perusoppaaseen on koottu kaikki ajantasaiset tiedot liittyen päivärahan ja vuorottelukorvauksen hakemiseen.

Klikkaa tästä niin voit katsoa JHL:n jäsenyyden tärkeydestä kertovan videon Youtubessa

Päivärahahakemusten sekä viestien käsittelyssä on viivettä vuodenvaihteen ja pyhien vuoksi

11.1.2016

Myös puhelinpalvelussa, webviesteissä ja sähköposteissa on viivettä kun hakijat kysyvät oman hakemuksensa käsittelytilannetta.

Hakemusten yleistä käsittelytilannetta työttömyyskassassa voi seurata itse nettisivuiltamme kohdasta ” Käsittelytilanne ”.

Oman hakemuksen käsittelytilannetta voi seurata eWertti Nettikassassa  hakemukset ja liitteet –osiosta kohdassa ”Käsittelyseuranta” tai soittamalla eEmeli Puhelinkassaan 010 190 300, joka kertoo sekä kassan käsittelytilanteen sekä oman hakemuksen käsittelytilanteen.

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, joten oman hakemuksen etenemistä on helppo arvioida vertaamalla kassan yleistä käsittelytilannetta siihen päivään, jolloin on oman hakemuksensa toimittanut kassalle.

Työttömyyskassa toivoo, että hakijat seuraisivat ensisijaisesti käsittelytilannetta netistä ja eivät soittaisi puhelinpalveluun pelkästään oman hakemuksen käsittelytilannetta kysyäkseen. Näin hakemusten käsittelylle jää enemmän aikaa ja päivärahapäätökset saadaan nopeammin tehtyä. Tämä helpottaa myös puhelinpalvelua.

Kassan henkilökunta tekee parhaansa, jotta hakemukset saataisiin mahdollisimman nopeasti käsiteltyä.