Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassa

- Hyvinvoinnin tekijöiden oma työttömyyskassa -

/files/images/tyottomyyskassa/perusopas_2015__1_.jpg : 154Kb

JHL:n työttömyyskassan tuottama Työttömyysturvan perusopas vuodelle 2015 on valmistunut.
Painettuna versiona opas ilmestyi huhtikuun loppupuolella, mutta voit lukea opasta myös klikkaamalla kuvaa.

Perusoppaaseen on koottu kaikki ajantasaiset tiedot liittyen päivärahan ja vuorottelukorvauksen hakemiseen.

Työttömyyskassan henkilökohtainen puhelinpalvelu toimii ajalla 29.6.–31.7.2015 klo 9-11.

30.6.2015

Lyhyemmällä päivystysajalla pyrimme varmistamaan hakemusten mahdollisimman nopean käsittelyn. Puhelinpalvelussa voi esiintyä ajoittain ruuhkaa.

Käsittelytilanne -palvelun kautta voit seurata minä päivänä kassaan saapuneet hakemukset ovat kulloinkin käsittelyssä, ja arvioida sen perusteella oman hakemuksesi tilannetta. Työttömyyskassa toivoo, että hakijat seuraisivat hakemuksensa etenemistä ensisijaisesti käsittelytilannepalvelun kautta ja näin välttäisivät myös puhelintiedusteluja. Hakemuksia ei voida puhelujen perusteella kiirehtiä eikä ohittaa jonossa, vaan ne käsitellään aina saapumispäivämäärän mukaisessa järjestyksessä.

Voit nopeuttaa oman hakemuksesi käsittelyä toimittamalla hakemuksen ja sen liitteet sähköisesti eWertti Nettikassa n kautta. Saat heti hakemuksen lähetettyäsi vahvistuksen sen vastaanottamisesta. Liitteet voi toimittaa myösHakemusliitteet – palvelun kautta. Tätä palvelua voivat myös palkanlaskijat käyttää ilman erillistä sisäänkirjautumista.

Täältä kassan sivuilta löydät neuvoja moniin kysymyksiin, esimerkiksi työttömälle tai lomautetulle ohjeita hakemuksen ja tarvittavien todistusten lähettämisestä.  Lisää kesäjan tietoa löytyy  täältä