Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassa

- Hyvinvoinnin tekijöiden oma työttömyyskassa -

/files/images/tyottomyyskassa/perusopas_2016.jpg : 65Kb JHL:n työttömyyskassan tuottama Työttömyysturvan perusopas vuodelle 2016 on luettavissa oheista kuvaa klikkaamalla.

Perusoppaaseen on koottu kaikki ajantasaiset tiedot liittyen päivärahan ja vuorottelukorvauksen hakemiseen.

Klikkaa tästä niin voit katsoa JHL:n jäsenyyden tärkeydestä kertovan videon Youtubessa

Työttömyyskassan ohjeita kesäksi

22.6.2016

Työttömyyskassan henkilökohtainen puhelinpalvelu vastaa tiedusteluihin ajalla 27.6.–29.7.2016 arkisin klo 9-11.

Tällä pyrimme varmistamaan hakemusten mahdollisimman nopean käsittelyn.

Käsittelytilanne -palvelun tai Eemeli Puhelinkassan kautta voit seurata minä päivänä kassaan saapuneet hakemukset ovat kulloinkin käsittelyssä, ja arvioida sen perusteella oman hakemuksesi tilannetta. Oman hakemuksesi käsittelytilanteen saat selville eWertti Nettikassan Hakemukset-osiosta kohdasta Käsittelyseuranta tai Eemeli Puhelinkassasta 24h soittamalla numeroon 010 190 300

Työttömyyskassa toivoo, että hakijat seuraisivat hakemuksensa etenemistä ensisijaisesti käsittelytilannepalvelun kautta ja näin välttäisivät myös puhelintiedusteluja. Hakemuksia ei voida puhelujen perusteella kiirehtiä eikä ohittaa jonossa, vaan ne käsitellään aina hakemuksen saapumispäivämäärän mukaisessa järjestyksessä.

Varmistat oman hakemuksesi mahdollisimman nopean käsittelyn, kun täytät hakemuksen huolellisesti ja liität mukaan kaikki tarvittavat selvitykset.
Etenkin palkkatodistusten oikeellisuus kannattaa tarkistaa ennen lähettämistä. Väärälle ajalle toimitettu palkkatodistus saattaa kesäaikaan viivästyttää hakemuksen käsittelyä huomattavasti.
Palkka- ja muiden tietojen tarkistaminen ja saaminen voi olla hankalaa palkanlaskijan vuosiloman aikana, ja huonoimmassa tapauksessa hidastuttaa päivärahan maksamista jopa viikkoja

Hakemuksesi käsittelyä voit myös nopeuttaa toimittamalla hakemuksen ja sen liitteet sähköisesti eWertti Nettikassan kautta  Saat heti hakemuksen lähetettyäsi vahvistuksen sen vastaanottamisesta. Liitteet ja hakemukset voi toimittaa myös Hakemusliitteet–palvelun kautta. Tätä palvelua voivat myös palkanlaskijat käyttää ilman erillistä sisäänkirjautumista.

Täältä kassan sivuilta löydät neuvoja moniin kysymyksiin, esimerkiksi   ohjeita hakemuksen ja tarvittavien todistusten lähettämisestä.

Työttömyyskassa toivottaa aurinkoista kesää kaikille jäsenille!