eWertti Nettikassa - Sähköinen asiointi

JHL:n työttömyyskassalla on käytössä internetissä toimiva sähköinen asiointi eWertti Nettikassa. Hakija voi selata omia päivärahatietojaan tai lähettää kaikkien etuuslajien (ansiopäiväraha- että vuorottelukorvaus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.
Palvelun käyttö on hakijalle maksutonta ja palveluun voi kirjautua miltä tahansa koneelta, jolta on internetyhteys.

Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja työttömyyskassan välillä.

Työttömyyskassan sähköisessä asiointipalvelussa voit:

• lähettää ansiopäivärahan- ja vuorottelukorvauksen ensimmäisen hakemuksen, jatkohakemukset sekä hakemuksten liittteet sähköisesti työttömyyskassaan.
  • tarkistaa oman hakemuksen käsittelytilanteen
  • selata omia päivärahatietoja, työvoimapoliittisia lausuntoja sekä työttömyyskassan antamia päätöksiä yms.
  • selata ja muuttaa omia henkilötietojasi, kuten osoitetiedot
  • lähettää viestin suoraan hakemusten käsittelijöille
  • tilata ilmoituksen päivärahan maksusta matkapuhelimeesi

Sisäänkirjautuminen

Sisään järjestelmään kirjaudutaan alla olevasta linkistä

ewertti_banneri.jpg : 5 kB

• Kirjaudu sähköiseen asiointiin sisään jäsennumerollasi, joka on palvelun käyttäjätunnus.
  • Jäsennumeron näet esimerkiksi jäsenkortistasi. Jos olet työttömyyskassan yksilöjäsen, saat jäsennumerosi soittamalla työttömyyskassaan.
  • Salasana on ensimmäisellä kirjautumiskerralla henkilötunnuksesi (muodossa 010180-0101).
    Huom. Jos olet käyttänyt liiton 24h palvelua on salasana sama kuin siellä käyttämäsi.
  • Ohjelma pakottaa vaihtamaan salasanan ensimmäisellä kirjautumiskerralla.
  • Uusi salasanan tulee olla 5 - 12 merkkiä pitkä.

Jatkossa jos salasana unohtuu tai ei toimi, niin uuden salasanan saa tilattua sisäänkirjautumisruudulla olevan "Salasanaongelmissa, tai jos olet unohtanut salasanasi, klikkaa tästä"- linkin kautta. Toiminto lähettää salasanasi tekstiviestillä tai sähköpostilla eWertti Nettikassassa määrittelemääsi osoitteeseen edellyttäen, että jäsentietojärjestelmässä on voimassaoleva tieto .

Käy tarkastamassa voimassa olevat yhteystietosi eWertti Nettikassassa ja päivitä ne tarvittaessa kohdassa Omat tiedot - Päivitä yhteystietojasi".

Vinkki!
Maksatusta nopeuttava hakuohje kokonaan työttömälle eWertin käyttäjälle:

Käytä ei muutettavaa ansiopäivärahan jatkohakemusta aina kun olet kokonaan työtön tai lomautettu ja hakujaksosi on 4 viikkoa tai kuukausi.

Tällöin hakemuksesi käsitellään automaattisesti ja käsittely on nopeampaa.

Käytä muutettavaa jatkohakemusta vain kun tietosi ovat muuttuneet edellisestä hakujaksosta, hakujaksosi on poikkeava (ei 4 viikkoa tai kuukausi) tai haet soviteltua päivärahaa.

Tällöin hakemuksesi käsitellään käsin ja käsittely on hitaampaa kuin automaattisesti käsitellyn hakemuksen.

Sähköisesti lähetettävät lomakkeet ovat html-muotoisia, eikä niiden lukemiseen tarvita Adobe Reader -lukuohjelmaa.
Jos käytät sähköisen asioinnin tulostettavia PDF-muotoisia lomakkeita, tarvitset niiden avaamiseksi Adobe Reader –ohjelman. Jos koneessasi on jo Adobe Reader –ohjelma, varmista että versio on 7 tai uudempi.
Jos käytät Mozilla Firefox -selainta, Adobe Reader -ohjelmasta tulee olla vähintään versio 7.

Lisää tietoa eWertti Nettikassan sisällöstä

Kirjaudu sisään eWertti Nettikassaan alla olevasta linkistä

ewertti_banneri.jpg : 5 kB