eWertti Nettikassa - Sähköinen asiointi

Kirjaudu sisään eWertti Nettikassaan  tästä

ewertti_banneri.jpg : 5 kB

JHL:n työttömyyskassalla on käytössä internetissä toimiva sähköinen asiointi eWertti Nettikassa. Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja työttömyyskassan välillä.

Hakija voi selata omia päivärahatietojaan tai lähettää kaikkien etuuslajien (ansiopäiväraha- että vuorottelukorvaus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.
Palvelun käyttö on hakijalle maksutonta ja palveluun voi kirjautua miltä tahansa koneelta, jolta on internetyhteys.

Työttömyyskassan sähköisessä asiointipalvelussa voit:

• Hakemukset-osiossa voit lähettää helposti kassalle hakemuksia ja seurata niiden käsittelytilannetta sekä lähettää liitteitä (selvityksiä, todistuksia jne.).
• Omat tiedot -osiossa voit päivittää yhteystietosi sekä tarkastella jäsenmaksujasi ja verotietojasi.
• Omat tiedot/yhteystiedot-osiossa voit valita kirjeiden toimitustavaksi eWertin  tavalllisen kirjeen sijaan ja kirjeen/viestin saapumisesta muistuttamistavaksi sähköpostin, lisää vain ruksi kohtaan ”sähköiset kirjeet”.
• Päätökset-osiossa voit tarkastella maksettuja etuuksia, annettuja päätöksiä, maksettujen päivien määrää ja lausuntoja.
• Päivärahalaskuri-osiossa voit laskea arvion päivärahasi suuruudesta.
• Viestintä-osiossa voit lähettää viestejä työttömyyskassalle tietoturvallisesti ja lukea työttömyyskassan sinulle lähettämiä viestejä ja kirjeitä.

Tarkempia tietoja löytyy  täältä

Sisäänkirjautuminen

Sisään järjestelmään kirjaudutaan alla olevasta linkistä

ewertti_banneri.jpg : 5 kB

• Kirjaudu sähköiseen asiointiin sisään jäsennumerollasi, joka on palvelun käyttäjätunnus.
  • Jäsennumeron näet esimerkiksi jäsenkortistasi. Jos olet työttömyyskassan yksilöjäsen, saat jäsennumerosi soittamalla työttömyyskassaan, jos sinulla ie ole tallessa sitä
  • Salasana on ensimmäisellä kirjautumiskerralla henkilötunnuksesi (muodossa 010180-0101).
    Huom. Jos olet käyttänyt liiton Jäsenpalvelu 24h palvelua on salasana sama kuin siellä käyttämäsi.
  • Ohjelma pakottaa vaihtamaan salasanan ensimmäisellä kirjautumiskerralla.
  • Uusi salasanan tulee olla 5 - 12 merkkiä pitkä.

Jatkossa jos salasana unohtuu tai ei toimi, niin uuden salasanan saa tilattua sisäänkirjautumisruudulla olevan "Salasanaongelmissa, tai jos olet unohtanut salasanasi, klikkaa tästä"- linkin kautta. Toiminto lähettää salasanasi tekstiviestillä tai sähköpostilla eWertti Nettikassassa määrittelemääsi osoitteeseen edellyttäen, että jäsentietojärjestelmässä on voimassaoleva tieto .

Käy tarkastamassa voimassa olevat yhteystietosi eWertti Nettikassassa ja päivitä ne tarvittaessa välilehdellä Omat tiedot.

Vinkki!
Maksatusta nopeuttava hakuohje kokonaan työttömälle, lomautetulle, kolutuksessa olevalle eWertin käyttäjälle:

Käytä etusivulla olevaa pikajatkoa tai  ei muutettavaa ansiopäivärahan jatkohakemusta aina kun olet kokonaan työtön tai lomautettu tai koulutuksessa ja hakujaksosi on joko 4 viikkoa tai kuukausi, riippuen omasta hakurytmistäsi.  Hakemus avatuu kun päivärahaa on mahdollista hakea.

Tällöin hakemuksesi käsitellään automaattisesti ja käsittely on nopeampaa.

Käytä muutettavaa jatkohakemusta vain kun tietosi ovat muuttuneet edellisestä hakujaksosta, hakujaksosi on poikkeava (ei 4 viikkoa tai kuukausi) tai haet soviteltua päivärahaa.

Tällöin hakemuksesi käsitellään käsin ja käsittely on hitaampaa kuin automaattisesti käsitellyn hakemuksen.

Sähköisesti lähetettävät lomakkeet ovat html-muotoisia, eikä niiden lukemiseen tarvita Adobe Reader -lukuohjelmaa.
Jos käytät sähköisen asioinnin tulostettavia PDF-muotoisia lomakkeita, tarvitset niiden avaamiseksi Adobe Readerin tai vastaavan ohjelman.

Lisää tietoa eWertti Nettikassan sisällöstä