eWertti Nettikassa - Sähköinen asiointi

JHL:n työttömyyskassalla on käytössä internetissä toimiva sähköinen asiointi eWertti Nettikassa. Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja työttömyyskassan välillä.
Hakija voi selata omia päivärahatietojaan tai lähettää kaikkien etuuslajien (ansiopäiväraha- että vuorottelukorvaus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.
Palvelun käyttö on hakijalle maksutonta ja palveluun voi kirjautua miltä tahansa koneelta, jolta on internetyhteys.

Työttömyyskassan sähköisessä asiointipalvelussa voit:

• lähettää ansiopäivärahan- ja vuorottelukorvauksen ensimmäisen hakemuksen, jatkohakemukset sekä hakemuksten liittteet sähköisesti työttömyyskassaan.
  • tarkistaa oman hakemuksen käsittelytilanteen
  • selata omia päivärahatietoja, työvoimapoliittisia lausuntoja sekä työttömyyskassan antamia päätöksiä yms.
  • selata ja muuttaa omia henkilötietojasi, kuten osoitetiedot
  • lähettää viestin suoraan hakemusten käsittelijöille
  • tilata ilmoituksen päivärahan maksusta matkapuhelimeesi

Sisäänkirjautuminen

Sisään järjestelmään kirjaudutaan alla olevasta linkistä

ewertti_banneri.jpg : 5 kB

• Kirjaudu sähköiseen asiointiin sisään jäsennumerollasi, joka on palvelun käyttäjätunnus.
  • Jäsennumeron näet esimerkiksi jäsenkortistasi. Jos olet työttömyyskassan yksilöjäsen, saat jäsennumerosi soittamalla työttömyyskassaan.
  • Salasana on ensimmäisellä kirjautumiskerralla henkilötunnuksesi (muodossa 010180-0101).
    Huom. Jos olet käyttänyt liiton 24h palvelua on salasana sama kuin siellä käyttämäsi.
  • Ohjelma pakottaa vaihtamaan salasanan ensimmäisellä kirjautumiskerralla.
  • Uusi salasanan tulee olla 5 - 12 merkkiä pitkä.

Jatkossa jos salasana unohtuu tai ei toimi, niin uuden salasanan saa tilattua sisäänkirjautumisruudulla olevan "Salasanaongelmissa, tai jos olet unohtanut salasanasi, klikkaa tästä"- linkin kautta. Toiminto lähettää salasanasi tekstiviestillä tai sähköpostilla eWertti Nettikassassa määrittelemääsi osoitteeseen edellyttäen, että jäsentietojärjestelmässä on voimassaoleva tieto .

Käy tarkastamassa voimassa olevat yhteystietosi eWertti Nettikassassa ja päivitä ne tarvittaessa kohdassa Omat tiedot - Päivitä yhteystietojasi".

Vinkki!
Maksatusta nopeuttava hakuohje kokonaan työttömälle, lomautetulle, kolutuksessa olevalle eWertin käyttäjälle:

Käytä ei muutettavaa ansiopäivärahan jatkohakemusta aina kun olet kokonaan työtön tai lomautettu tai koulutuksessa ja hakujaksosi on 4 viikkoa tai kuukausi.

Tällöin hakemuksesi käsitellään automaattisesti ja käsittely on nopeampaa.

Käytä muutettavaa jatkohakemusta vain kun tietosi ovat muuttuneet edellisestä hakujaksosta, hakujaksosi on poikkeava (ei 4 viikkoa tai kuukausi) tai haet soviteltua päivärahaa.

Tällöin hakemuksesi käsitellään käsin ja käsittely on hitaampaa kuin automaattisesti käsitellyn hakemuksen.

Sähköisesti lähetettävät lomakkeet ovat html-muotoisia, eikä niiden lukemiseen tarvita Adobe Reader -lukuohjelmaa.
Jos käytät sähköisen asioinnin tulostettavia PDF-muotoisia lomakkeita, tarvitset niiden avaamiseksi Adobe Reader –ohjelman. Jos koneessasi on jo Adobe Reader –ohjelma, varmista että versio on 7 tai uudempi.
Jos käytät Mozilla Firefox -selainta, Adobe Reader -ohjelmasta tulee olla vähintään versio 7.

Lisää tietoa eWertti Nettikassan sisällöstä

Kirjaudu sisään eWertti Nettikassaan alla olevasta linkistä

ewertti_banneri.jpg : 5 kB