Postin lakko voi viivyttää päivärahan maksatusta

Työttömyyskassa kehottaa päivärahan hakijoita käyttämään paperipostin lähettämisen sijasta eWertti Nettikassaa.

Postityöntekijöiden lakko alkoi eilen illalla ja se kestää 4.9.2019 asti. Lakon aikana postitse lähetettyjen hakemusten saapumisessa työttömyyskassalle kestää tavanomaista kauemmin. Myös kassan antamien päätösten ja lisäselvityspyyntöjen saapumisessa voi kestää tavanomaista kauemmin mikäli henkilöllä ei ole mahdollisuutta vastaanottaa niitä sähköisesti.

Ellet vielä ole käyttänyt eWertti Nettikassaa asiointiisi kassassa, kannattaa se nyt ottaa asiointikanavaksesi. Sieltä voit lähettää sähköisesti hakemukset ja niiden liitteet. Ja varmistat, että ne ovat saman tien perillä kassalla. Saat sinne myös lisäselvityspyynnöt ja päätökset. Varmistathan omista tiedoistasi, että sähköpostiosoitteesi eWertissä on oikein ja olet antanut luvan sähköisille ilmoituksille ja sähköpostimuistutuksille.