Gå till innehållet

Den nya tjattjänsten i JH:s arbetslöshetskassa och den virtuella assistenten Elsa hjälper dig på våra webbsidor

Boten Esteri, som började i förhandsbehandlingen av ansökningar har fått en kamrat, en virtuell assistent Elsa, som börjar arbeta under vecka 45. Till att börja med övar boten Elsa sina uppgifter som virtuell assistent med oftast ställda frågor på arbetslöshetskassans webbsidor.

Om du inte hittar svaret till din fråga med hjälp av den virtuella Elsa, svarar kollegorna i kundtjänsten med Elsa i tjatten under telefonjouren mellan 10-14. Tjatten är tillgänglig, då  knappen ”Avaa Chat” står på arbetslöshetskassans finska sidor.

Elsa svarar på oftast ställda frågor också på svenska, men tjatten fungerar endast på finska på den finskspråkiga sidan.

Du kommer väl ihåg, att vi på grund av datasäkerheten kan ge råd i tjatten endast på allmän nivå. Du skriver väl inte dina personliga uppgifter i tjatten för att garantera din egen datasäkerhet. Personlig service får du fortfarande i eWertti Webbkassa i punkten kommunikation eller genom att ringa till vår personliga kundtjänst.

Vi kommer att lära nya frågor och svar till Elsa och utveckar Elsas kompetens dagligen. På detta sätt blir vi tillgängilga dygnet runt, och Elsa hjälper dig att få ett svar till din fråga på vilket klockslag som helst