Tietoa hakemusten käsittelytilanteesta

Merkittävä osa kesän hakemuksista on käsitelty.

Alkukesällä työttömyyskassalle saapuneet suuret määrät uusia päivärahahakemuksia on käsitelty. Yksittäisistä päivistä etenkin 17.6. ja 18.6. (kaksi viikkoa koulujen loppumisesta) hakemuksia saapui päivätasolla todella paljon. Hakemuksia saapui alkukesästä niin paljon, että se on vaikuttanut uusien hakemusten käsittelyaikaa pidentävästi. Alkukesän jälkeen uusia hakemuksia on saapunut päivittäin työttömyyskassaan pienempiä määriä kuin alkukesästä, lukuun ottamatta muutamia yksittäisiä päiviä.

Kesä-heinäkuun vaihteessa saapui työttömyyskassaan erittäin runsas määrä sovitellun päivärahan hakemuksia. Kuunvaihteen hakemukset on nyt käsitelty. Heinäkuun alun jälkeen on työttömyyskassaan saapunut päiväkohtaisesti alkukuuta vähemmän hakemuksia.

Jo käsiteltyjen hakemusten suuresta määrästä huolimatta kesän hakemuksia on vielä käsittelemättä. Haluamme tehdä parhaamme, jotta hakemukset käsitellään kohtuullisessa ajassa.