Siirry sisältöön

Tietoa hakemusten ja viestien käsittelytilanteesta

Lue tästä lisää hakemusten ja viestien käsittelytilanteesta.

Työttömyyskassan käsittelytilannepalvelussa näytetään eri hakemustyyppien käsittelytilanne kassassa. 

Sovitellun päivärahan osalta hakemusmäärät ovat olleet nyt kesällä korkeat ja näistä hakemuksista valtaosa saapuu kassalle aina kuun vaihteessa. Myös jatkohakemuksista valtaosa saapuu kassalle juuri kuun vaihteen molemmin puolin. Siksi näiden päivien hakemusten käsittely vie useita päiviä. Nyt sekä 31.7 että 1.8. on saapunut paljon etenkin jatko ja sovitellun päivärahan hakemuksia.

Luonnollisesti niinä päivinä kun hakemuksia saapuu paljon, myös niiden käsittelyssä kestää kauemmin eikä käsittelytilannepalvelun tieto silloin muutu. Se, ettei käsittelytilannepalvelussa päivämäärä joinain päivinä muutu, ei siis tarkoita sitä ettei hakemuksia kokoajan kassassa käsiteltäisi.

Puhelinpalveluaikaa on supistettu kesällä, jotta henkilökunnalle jäisi enemmän aikaa hakemusten käsittelytyöhön. 19.8.2019 alkaen puhelinpäivystys on auki taas normaalisti arkisin klo 9-14.

Viesteihin vastaamisessa on viivettä näin kesällä

Valitettavasti kassalle lähetettyihin viesteihin on näin kesällä joutunut odottamaan vastausta. Viestien suurta määrää pyritään kokoajan purkamaan ja toivoisimmekin, ettei samaa kysymystä varten lähetettäisi kassalle useaa erillistä viestiä. Viesteihin vastataan niiden saapumisjärjestyksessä. Oma viesti ei tule vastausvuoroon sen nopeampaa vaikka viestejä olisi lähettänyt useampia. Samaa asiaa varten ei myöskään kannata lähettää viestiä sekä eWertti Nettikassan että kassan yleisen sähköpostin kautta.

Kassa tiedottaa lähiaikoina lisää käsittelyn etenemisestä.